Samsung_01A2021 Samsung_01A2021 Samsung_01A2021 Advertisement

Športové, praktické a elegantné: SQ5 Sportback TDI

Tlačové správy
0
  • Špičkový model SQ5 Sportback TDI s výkonom 251 kW (341 k) a maximálnym krútiacim momentom 700 Nm

Modelom Q5 Sportback** predstavuje Audi po Q3 Sportback** a e-tron Sportback** svoj tretí model Crossover Utility Vehicle, skrátene CUV. Dynamicky tvarované kupé mieri na zákazníkov, ktorí oceňujú rovnako expresívny dizajn a technické inovácie, ako aj športový charakter a vysokú úžitkovú hodnotu.

Športový špičkový model: Audi SQ5 TDI Sportback
Vrchol modelového radu predstavuje Audi SQ5 Sportback TDI (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km*: 7,1 - 7,0; kombinované emisie CO2 v g/km*: 186 - 185). Jeho kultivovaný naftový motor V6 3.0 TDI dosahuje výkon 251 kW (341 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Maximálnu hodnotu krútiaceho momentu motor poskytuje v pásme otáčok od 1.750 min-1 do 3.250 min-1. Vďaka tomu motor 3.0 TDI udeľuje špičkovému modelu radu Q5 zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Zvukový generátor vo výfukovej sústave dodáva naftovému motoru sýty, hlboký zvuk.

Motor 3.0 TDI bol prepracovaný v mnohých detailoch. Piesty už nie sú vyrobené z hliníka ale z kovanej ocele. Nový materiál znižuje tepelné straty, pričom vďaka  vyššej pevnosti nemajú oceľové piesty vyššiu hmotnosť ako pôvodné hliníkové. Injektory paliva s elektromagnetickými ventilmi pracujú s vyššou presnosťou, pretože uzatváranie ihly kontroluje nový piezoelektrický senzor. Počas jedného pracovného taktu môžu injektory uskutočniť až 8 vstreknutí, pričom množstvo vstrekovaného paliva sa dá dávkovať s ešte väčšou presnosťou.

Turbodúchadlo naftového motora V6 má menšie a ľahšie lopatkové koleso kompresora, ktoré sa zvlášť rýchlo rozbehne do vysokých otáčok – čo je dôležitý faktor pre spontánny nárast krútiaceho momentu motora. Chladenie komprimovaného vzduchu bolo zmenné z chladiča vzduch-vzduch v nárazníku na nepriame kvapalinové chladenie s výmenníkom voda-vzduch medzi radmi valcov motora V6. Skrátené dráhy nasávaného vzduchu podporujú rýchlejší nárast prepĺňacieho tlaku.

MHEV a EAV: ešte väčšia efektivita a spontánnosť
Motor 3.0 TDI je vybavený dvoma systémami, prispievajúcimi k zníženiu spotreby paliva a zlepšeniu reakcie motora. Systém mild hybrid, pracujúci s napätím 48 voltov pri spomaľovaní rekuperuje energiu s výkonom až do 8 kW. Vďaka tomu môže športové SUV dobiehať až do 40 sekúnd s vypnutým motorom – potom výkonný štartovací generátor komfortne opäť naštartuje motor. Druhým systémom, využívajúcim elektrickú sieť 48 V, je elektricky poháňaný kompresor EAV. Kompresor podporuje turbodúchadlo v prevádzkových režimoch motora, kedy výfukové plyny ešte nemajú dostatok energie na to, aby turbodúchadlo vytváralo potrebný prepĺňací tlak. Vďaka tomu motor 3.0 TDI spontánne reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora aj pri nízkych otáčkach.
 

Dva katalyzátory SCR: úprava výfukových plynov
Pri úprave výfukových plynov Audi pri všetkých motoroch TDI v rade Q5 Sportback** stavia na technológiu Twindosing s dvoma katalyzátormi SCR. Prvý z nich je umiestnený hneď za zberným výfukovým potrubím a slúži súčasne aj ako filter tuhých častíc, druhý je umiestnený vo výfukovom potrubí ďalej od motora pod podlahou kabíny. Obidva katalyzátory sa funkčne dopĺňajú, pretože pokrývajú odlišné prevádzkové stavy a rozsahy teploty výfukových plynov. Každý katalyzátor SCR má vlastnú vstrekovaciu dýzu na AdBlue. Vďaka  technológii Twindosing aj SQ5 Sportback TDI (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km*: 7,1 - 7,0; kombinované emisie CO2 v g/km*: 186 - 185) s veľkou rezervou spĺňa limity novej emisnej normy Euro 6d ISC-FCM AP.

Radí rýchlo a komfortne: 8-stupňová prevodovka tiptronic

Rovnako ako pri motore 3.0 TDI v Q5 Sportback** prevodové ústrojenstvo modelu SQ5 využíva rýchlo a komfortne radiacu 8-stupňovú automatickú prevodovku tiptronic. Použitý permanentný pohon všetkých kolies quattro variabilne rozdeľuje krútiaci moment medzi prednou a zadnou nápravou. Na želanie Audi montuje športový diferenciál, ktorý pri športovej jazde aktívne reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu na zadné kolesá. Diferenciál prenáša väčší krútiaci moment na vonkajšie koleso v zákrute, ktoré má lepšiu adhéziu – čím sa zvyšuje agilita vozidla pri rýchlej jazde v zákrutách. Aj pri zrýchľovaní zo zákrut s malým polomerom dostáva vonkajšie koleso väčší krútiaci moment pre zvýšenie jazdnej dynamiky.

Suverénna presnosť: podvozok

Podvozok Audi SQ5 Sportback TDI (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km*: 7,1 - 7,0; kombinované emisie CO2 v g/km*: 186 - 185) je prispôsobený vysokému výkonu naftového motora. Každé zo štyroch kolies je zavesené na päťprvkových závesoch. Štandardne má vozidlo 20-palcové disky z ľahkej zliatiny s pneumatikami formátu 255/45, za príplatok si zákazník môže objednať 21-palcové kolesá od Audi alebo Audi Sport GmbH. Na prednej náprave sú kotúčové brzdy so 6-piestovými hliníkovými brzdičmi a ventilovanými kotúčmi priemeru 375 milimetrov. Športový podvozok S má oproti Q5 Sportback** o 30 milimetrov menšiu svetlú výšku a vďaka adaptívnym tlmičom pruženia sa vyznačuje zvlášť širokým rozpätím charakteristiky medzi komfortom a dynamikou.

Tlmiče pruženia s elektronickou reguláciou charakteristiky sú spolu s voliteľným športovým diferenciálom zadnej nápravy, motorom, riadením a prevodovkou tiptronic prepojené so sériovým systémom regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select. Pomocou neho môže vodič prepínať vyladenie týchto systémov v šiestich profiloch. K tomu pristupuje siedmy profil (allroad) ak má vozidlo príplatkové pneumatické pruženie adaptive air suspension so špecifickým vyladením pre modely S, ktoré umožňuje nastavovať svetlú výšku v piatich stupňoch pre rozličné jazdné situácie. Ďalším voliteľným technickým prvkom je dynamické riadenie.

Nové akcenty: dizajn exteriéru a interiéru

Markantné detaily dodávajú Audi SQ5 Sportback TDI** ešte energickejší vzhľad ako majú jeho menej výkonní súrodenci. Bočné otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku sú predelené šikmými lamelami. Osemuholníková maska chladiča Singleframe so špecifickým vyhotovením modelov S má mriežku s veľkými osemuholníkovými voštinami. Audi sériovo montuje LED svetlomety, na želanie adaptívne svetlomety Matrix LED s automatickými diaľkovými svetlami a dynamickými smerovými svetlami. V zadnom nárazníku je obruba v matnom hliníkovom vyhotovení okolo difúzorového nadstavca, po ktorého bokoch sú dva páry chrómovaných oválnych koncoviek výfuku. Pre zadné svetlá je k dispozícii nová digitálna technológia OLED.

Interiér Audi SQ5 Sportback TDI** môže mať čierne alebo tmavosivé vyhotovenie, na osvetlených hliníkových dekoračných lištách na prahoch dverí sú logá S. Pre elektricky nastaviteľné športové sedadlá s vylisovanými logami S na operadlách sú na výber tri alternatívy poťahov. Na sedadlách a volante sú kontrastné stehy, na želanie je k dispozícii masážna funkcia a ventilácia pre predné sedadlá. Sériové dekoračné obklady majú vyhotovenie brúseného hliníka, voliteľné alternatívy predstavujú karbónové obklady v dvoch vyhotoveniach a klavírový lak.

Začiatok predaja: v prvom polroku 2021

Q5 Sportback** a SQ5 Sportback TDI** sa budú vyrábať v závode San José Chiapa v Mexiku a na medzinárodných trhoch sa začnú predávať v prvom polroku 2021. Pre čínsky trh sa nový model bude montovať v závode Changchun z importovaných komponentov (CKD).

 

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať