SAMSUNG_06202 Z SAMSUNG_06202 Z SAMSUNG_06202 Z Advertisement

Video: Tesla verzus zvyšok sveta. Kto mal lepší dojazd v podmienkach nórskej zimy?

Technológie
4

Je známe, že v chladnejšom prostredí sa batérie elektrických vozidiel (EV) nabíjajú pomalšie. O koľko však klesne dojazd elektromobilov v zimných podmienkach? A do akej miery sa rôzne EV odlišujú v závislosti od počasia? Na tieto otázky hľadala odpoveď Nórska automobilová federácia (NAF), keď otestovala dojazd a čas nabitia 20 najobľúbenejších elektromobilov. Počas testu sa jazdilo týmito vozidlami, až kým sa nezastavili. Takto sa dal presne zmerať ich dojazd v reálnych podmienkach.

Aby sa všetky vozidlá otestovali v rovnakých podmienkach, skúšobná jazda sa uskutočnila bez predohrevu kabíny a batérie. Všetky autá jazdili po tej istej ceste a v ten istý deň, s podobným štýlom jazdy a nastavením klimatizácie. Skúšobná trasa pozostávala z jazdy mestom, diaľnicami a poľnými cestami v rýchlostiach od 60 km/h do 110 km/h.

Zoznam účastníkov testu:

  • Tesla Model 3, Model S, Model X
  • Kia Niro EV, Soul EV
  • Hyundai Kona EV, Ioniq EV
  • Jaguar I-Pace
  • Opel Ampera-e
  • Mercedes-Benz EQC
  • Audi e-tron 55 quattro, e-tron 50 quattro
  • Nissan Leaf 62 kWh, Leaf 40 kWh
  • Renault Zoe
  • Seat Mii Electric
  • Škoda Citigo, Citigo-e IV
  • Volkswagen e-up, e-Golf

Pri 20 modeloch bol zaznamenaný priemerný pokles dojazdu o 18,5 % v porovnaní s ich hodnotami dojazdu podľa WLTP. Najbližšie k svojmu deklarovanému dojazdu WLTP bol Hyundai KONA (odchýlka iba 9 %). Na opačnom konci skončil model Opel Ampera-e, ktorý prichádza s vyššou cenou a nižším dojazdom a nabíja sa iba s maximom 50 kW. Zvládol iba 70 % dojazdu WLTP.

A čo Tesla? Model S jazdil až na konci testu, a to v náročnejších jazdných podmienkach ako ostatné vozidlá. Posledné kilometre jazdil v pomerne hlbokom novom snehu, ktorý výrazne zvýšil spotrebu. Tesla Model S Long Range je vozidlo s najdlhším dojazdom WLTP na trhu, čo sa prejavilo aj v teste. Model S najazdil najviac, mal však druhú najväčšiu odchýlku v teste v porovnaní s dojazdom WLTP. Tesla zvládla iba 74 % deklarovaného dojazdu.

Zdroj: cleantechnica.com.

Redakcia

Všetky autorove články
Tesla auto doprava technika elektromobilita bateria nabijanie

4 komentáre

Zas zbytocny test reakcia na: Video: Tesla verzus zvyšok sveta. Kto mal lepší dojazd v podmienkach nórskej zimy?

26.3.2020 13:03
To su mi za testy, kedy konecne skusia nechat plne nebite auto stat tyzden v -10 a potom skusit jazdit. Nabiju auto a idu jazdit a uz ma minus 20%, po par dnoch v mraze by asi museli volat odtahovku

Lenivci, k tym slovam s nulovym obsahom v clanku ste mohli dat aspon obrazok s realnym dojazdom reakcia na: Video: Tesla verzus zvyšok sveta. Kto mal lepší dojazd v podmienkach nórskej zimy?

26.3.2020 09:03
... ked je o nom nadpis. Ale vase nadpisy musia byt ako skoro vzdy uplne ine ako obsah clanku!

o čom to bolo? reakcia na: Video: Tesla verzus zvyšok sveta. Kto mal lepší dojazd v podmienkach nórskej zimy?

26.3.2020 07:03
Súdruh redaktor opísal článok 20 modelov - v zozname je len 12 ?
Súdruh redaktor píše o nejakých rozdieloch ale koľko v skutočnosti najazdili km?
Súdruh redaktor píše , že všetky modely jazdili za rovnakých podmienok. Len tá Tesla chudera to mala najťažšie.

Výpovedná hodnota článku je mínus nula , prajem lepšie preklady .

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať