8-valcové SUV a SUV-kupé: Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+

Tlačové správy
0

Po úspešnej premiére na autosalóne v New Yorku sa v septembri začne dodávať stredne veľké vysokovýkonné vozidlo SUV: Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ nielen s klasickou karosériou SUV ale tiež s tvarmi kupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,7 – 10,3 l/100 km). Dostupné bude aj ako ešte silnejší Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ rovnako s oboma podobami karosérie – klasického SUV i kupé (spotreba paliva: 10,7 l/100 km).

Prvý raz a ako jediný vo svojej kategórii získa Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ osemvalcový biturbo motor s priamym vstrekovaním, ktorý pri objeme štyroch litrov ponúka rozdielne výkonnostné stupne pre jeho prvý či ešte silnejší S model: (350 kW/476 k; 650 Nm) zrýchľujúci z 0 na 100 km/h už za štyri sekundy a v prípade prevedenia S (375 kW/510 k; 700 Nm) dokonca za 3,8 sekundy.

Súčasťou výbavy nových modelov je podvozok odpružený vzduchom s adaptívnym nastaviteľným tlmením, pohonom všetkých kolies 4MATIC+ AMG Performance s úplne variabilným rozdeľovaním momentu, zverným diferenciálom zadnej nápravy ako aj vysokovýkonnou brzdovou sústavou. Príbuznosť so športovými vozidlami Mercedes-AMG zvýrazňuje mriežka chladiča AMG Panamericana, ktorá bola doposiaľ vyhradená rodine AMG GT. Novinky okrem iného ponúkajú všetky výhody SUV značky Mercedes: veľa miesta pre cestujúcich a batožinu, rozsiahlu bezpečnostnú výbavu ako aj suverénnu trakciu aj na vlhkom podklade alebo v zimných cestných podmienkach.

„Nový GLC 63 4MATIC+ je pre nás úplne mimoriadne vozidlo. Navrhnúť veľmi športové a dynamické SUV, aby malo napriek tomu prirodzene extrémne stabilné jazdné vlastnosti, nie je ľahkou úlohou. Preto sme do tohto vývoja vložili mnoho úsilia a celú našu kompetenciu v oblasti SUV nazbieranú za mnohé roky. Podarilo sa nám tak vyrobiť SUV, ktoré má veľmi presné a agilné jazdné vlastnosti a v prípade potreby pozýva aj na rýchle kolá na pretekárskej trati. Náš motor V8 biturbo predstavuje významný znak nášho výhradného postavenia v konkurenčnom prostredí vysokovýkonných vozidiel. Okrem toho, ponukou SUV a kupé máme v segmente najväčší výber. A technickú príbuznosť s našimi športovými vozidlami vizuálne zdôrazňuje mriežka chladiča Panamericana, ktorá bola doposiaľ rezervovaná pre naše modely AMG GT,“ vysvetľuje Tobias Moers, predseda obchodného vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

V novom GLC 63 4MATIC+ a GLC 63 S 4MATIC+ je použitá 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT, pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ a individuálny zážitok poskytnú štyri jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT, umožňujúce komplexne zmeniť charakteristiku vozidla pričom modifikujú odozvu motora, prevodovky, komfortného nastavenia podvozku, riadenia, ESP® či pohonu všetkých kolies. Model S má navyše k dispozícii jazdný program PRETEK s parametrami nastavenými na maximálnu výkonnosť. Na zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy má GLC 63 4MATIC+ mechanický zverný diferenciál zadnej nápravy, GLC 63 S 4MATIC+ elektronický zverný diferenciál zadnej nápravy s ešte presnejšou a rýchlejšou reguláciou.

Vlajkovú loď vysokovýkonných noviniek Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ a GLC 63 S 4MATIC+ pri ich uvedení predstaví exkluzívny mimoriadny model Edition 1, už obsahujúci významnú časť zo širokej ponuky pre ne pripravenej doplnkovej výbavy.

Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.

Všetky autorove články
Mercedes Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať