SAMSUNG_082020 SAMSUNG_082020 SAMSUNG_082020 Advertisement

Zákazníci stále viac dôverujú e-shopom. Okrem ceny a kvality rozhoduje aj rýchlosť a dobu dodania

0

Zo štatistík Zásielkovňa.sk, SAEC a ďalších spoločností vyplýva, že zákazníci na Slovensku stále väčšmi dôverujú on-line nakupovaniu. Oceňujú široký výber, pohodlné prezeranie z domu, alebo smartfónu a tiež lepšie ceny, ako v kamenných obchodoch. Stúpa tiež využívanie služieb komfortného doručenia a vyzdvihnutia v blízkosti bydliska.

Podľa prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere (realizovaný bol v období 28.5.2017 – 4.6.2018) až 94 % respondentov, ktorí za posledný rok nakúpili na internete, malo s nákupom pozitívnu skúsenosť. Okrem ceny a kvality ponúkaného tovaru (služby), 15 % opýtaných považuje za rozhodujúci faktor pri nákupe rýchlosť a dobu dodania. Dôležitým atribútom, ktorý zákazník zohľadňuje pri výbere on-line predajcu, je možnosť osobného vyzdvihnutia zásielky, napríklad cestou z práce, alebo v blízkosti svojho bydliska.  

Dôkazom stúpajúcej dôvery v e-commerce, je výška útraty. Tí, ktorí nakúpili za tento rok na internete, v e-shopoch minuli najčastejšie medzi 201-500€, ale až 25 % respondentov tam minulo viac ako 500€ (v minulom roku to bolo 21 %). Kvalifikovaný odhad vychádzajúci z údajov cenových porovnávačov hovorí, že celkové tržby on-line za rok 2017 atakovali hranicu jednej miliardy eur.

Prejavom určitej opatrnosti nakupujúcich je platba na dobierku. Hoci stále predstavuje 40% platieb za on-line nákupy, podľa SAEC medziročne postupne klesá. Iba 33 respondentov z celkového počtu 944 uviedlo, že s on-line nakupovaním nemali pozitívnu skúsenosť, pričom je to menej ako minulý rok.

Ak sa pozrieme na presné dôvody nespokojnosti s on-line nákupom, najčastejším bola podľa SAEC zlá kvalita tovaru, nedostatočné informácie o vadách a rizikách výrobku, či neschopnosť dodať výrobok v uvedenom termíne. Dve tretiny opýtaných (67 %) uviedli, že poznajú, že je internetový obchod seriózny a dôveryhodný podľa skúseností a odporúčaní iných používateľov.

Vplyv na zvýšenie dôveryhodnosti určite bude mať aj nová legislatíva o ochrane osobných údajov známa pod skratkou GDPR, rôzne certifikáty a pečate kvality od nezávislých autorít. Základom reputácie e-shopu by mali byť kvalitne spracovaný web s kontaktnými údajmi, transparentnosť a serióznosť pri nákupe a reklamáciách a dostatočný výber spôsobov platby a doručenia.

Zobrazit Galériu

Kharisma, s. r. o.

Všetky autorove články
Slovensko online internet e-shop web nakup peniaze GDPR

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať