Toto budú najdôležitejšie wellness trendy v roku 2020

0

Špičkoví tréneri a odborníci na výživu sa podelili o svoje predikcie o budúcnosti odvetvia wellness. V poslednom desaťročí sme boli svedkami vzostupu intenzívneho intervalového tréningu, rozmachu reštriktívnych diét, ako je napr. ketodiéta, vďaka novým aplikáciám a technologickému pokroku získala široká verejnosť prístup k zdrojom, ktoré boli predtým vyhradené pre bohatých a slávnych.

Budúci rok a pravdepodobne aj celé desaťročie bude podľa fitnes trénerky Franchesky Martinezovej o spomalení – nielen čo sa týka tréningu, ale aj hladiny stresu a pitných návykov. Ponúkame vám prehľad 10 najväčších wellness trendov v roku 2020.

Tréning zameraný na obnovu síl
Celé roky sme sa sústreďovali na tvrdý silový tréning. Teraz sa obraciame smerom k obnove, zotaveniu. Ak trénujete na konci týždňa s vysokou intenzitou a bez riadneho odpočinku, zvyšujete riziko zranenia. Podľa odborníkov sa súčasťou tréningového režimu ľudí stanú doplnky, ako je kompresívna obuv, a dokonca aj služby zamerané na zotavenie, ako napr. flotačná terapia na relaxáciu mysle aj tela a uvoľnenie stresu či kryoterapia.

Rastlinná strava
Myšlienka, že zníženie množstva mäsa je prínosné pre naše zdravie a životné prostredie, nie je nová. No s postupujúcimi klimatickými zmenami vidíme v obchodoch s potravinami a občerstvením masívny posun smerom k tomu, aby bola naša strava skôr rastlinná. Nejde však o to, aby sme boli úplnými vegánmi, ale skôr o to, aby sme zjedli viac rastlinnej stravy bez toho, aby sme museli dodržiavať prísne pravidlá diéty.

Nositeľné technológie
Určite stále bude v trende nositeľná elektronika, ako sú inteligentné hodinky, zariadenia na sledovanie spánku či telesnej aktivity. Ľudia totiž chcú sledovať všetky aspekty svojho života a zdá sa, že tieto údaje ich nabádajú na to, aby pre seba robili viac. V roku 2020 sa tieto zariadenia stanú dostupnejšími a presnejšími. Funkcia elektrokardiogramu umožní lepšie sledovať problémy so srdcom, sledovače spánku vám povedia, ako ste si odpočinuli a na aký tréning je vaše telo pripravené.

Tréning prvotného pohybu
Funkčný fitnes znamená posilnenie a uvoľnenie našich prirodzených pohybov tela a tradične sa zameriava na drepy, stlačenia a ťahy. Jeho najnovšia iterácia je prvotný pohyb – čiastočne tanec, čiastočne pohybové cvičenie. Príťažlivý je práve tanečnými prvkami, ale aj pre veľké množstvo zdravotných výhod. Prvotný pohyb nie je len zábavný, ale napomáha aj koordináciu, posilňovanie, neurologický vývoj a chudnutie.

Spomalenie pre hormonálne zdravie
Kortizol je hlavný hormón, ktorý v mysli spájame so stresom. No jeho prudké zvýšenie môže vyvolať aj veľa každodenných vecí – napríklad intenzívne cvičenie. Potrebujeme kortizol, ale  väčšina z nás ho má priveľa, čo spôsobuje náš životný štýl. Preto v roku 2020 musíme spomaliť a robiť menej bez toho, aby sme sa cítili za to previnilo.

Personalizované online tréningové plány
V posledných rokoch narástla popularita instatrénerov ponúkajúcich online bezplatné plány cvičení, ktoré môžete robiť v telocvični alebo doma, aby ste si zlepšili svoju kondíciu. V roku 2020 sa však posunieme o krok ďalej. Čoraz viac online trénerov bude poskytovať personalizované alebo takmer osobné plány.

Takmer všetci tréneri ponúkajú individuálne digitálne plány a koučing, ale viac sa sústreďujú na služby založené na predplatnom, kde za prístup k piatim až siedmim cvičeniam týždenne platíte stanovenú mesačnú sumu. Vyjde to lacnejšie ako osobný tréner v telocvični.

Triezva zvedavosť
Ak sa vzdáte alkoholu, neznamená to vždy, že ste mali problém s pitím. Alkohol vám môže brániť v tom, aby ste žili lepší život. Zvyčajne sa každá spoločenská príležitosť alebo oslava spájala s pitím alkoholu. Trend do roku 2020 spočíva v hľadaní spôsobov, ako oslavovať bez alkoholu, zvyčajne v snahe o zlepšenie zdravia a pohody.

Technológie smart gym
Mnohí si myslia, že cvičenie doma je pohodlnejšie, ibaže tu chýba komunitný aspekt. Inteligentná fitnes technológia chce vyvážiť neprítomnosť osobného trénera či inštruktora pomocou aplikácií, vstavaných displejov s dotykovou obrazovkou, diaľkových tried a pod., aby ste zostali motivovaní, aj keď cvičíte doma. Ponúka teda možnosť interakcie s ostatnými bez toho, aby ste boli v telocvični. Očakáva sa, že v roku 2020 tento model začne replikovať viac značiek.

Cvičenie v chlade
Preč sú časy, keď sa porovnávalo, kto viac vypotil a spálil väčšie množstvo telesného tuku. Pokiaľ ide o urýchľovanie metabolizmu, cvičenie v teplej miestnosti je oveľa menej účinné ako cvičenie v chladnej miestnosti. Výskumy navyše ukazujú, že cvičenie v chlade pociťujete ako ľahšie a môžete ho robiť dlhšie. Preto sa začali objavovať chladné telocvične s teplotou okolo 7 °C. V roku 2020 by ich malo byť stále viac.

Prerušované postenie
Prerušovaný pôst znamená, že vymedzíte hodinu, keď začnete jesť, a predĺžite čas, kým ste nalačno. Môže to pomôcť mnohým veciam – od chudnutia cez dlhovekosť až po zníženie rizika vážnych chorôb a zlepšenie trávenia. Problém je v tom, že čakať s raňajkami do 14:00 je dosť ťažké. Ranné jedlo totiž pomáha upozorniť vaše telo, že je čas zobudiť sa. Odkladanie prvého jedla na poludnie alebo ešte neskôr môže narušiť váš denný rytmus. Môžete preto postupovať trochu inak – jedzte, len kým je svetlo, a keď sa zotmie, prestaňte jesť. Môžete tak predĺžiť pôst v súlade s vaším denným rytmom.

Zdroj: instyle.com.

Redakcia

Všetky autorove články
technilka trend zdravie online

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať