SAMSUNG_082020 SAMSUNG_082020 SAMSUNG_082020 Advertisement

Témy a trendy v eCommerce: Sajfa, Slevomat, mikroinfluenceri a social shopping

0

Na konferencii eCommerce Conference 2018 na Slnečných jazerách v Senci vystúpilo veľa zaujímavých rečníkov a v auditóriu nechýbal nik významný, kto podniká v oblasti eShopov.

Podujatie poskytlo aj vynikajúce zázemie pre networking. Druhý deň konferencie sa konali prakticky zamerané workshopy. Najväčší záujem bol o prednášku "Ako vybudovať brand cez sociálne siete," nielen kvôli téme, ale hlavným lákadlom bol prednášajúci Matej Sajfa Cifra, známy moderátor a vloger.

Sajfa vysvetľuje tajomstvo svojho úspechu

Treba sa odlíšiť od iných

Rovnaký záujem vyvolala prednáška "Ako urobiť úspešný e-commerce projekt." Prednášal známy český entrepreneur Tomáš Čupr. Česi ho poznajú ako zakladateľa známych projektov Slevomat.cz a DameJidlo.cz. V súčasnosti pôsobí ako investor a CEO v Rohlik.cz, investor v Twisto.cz, a ako partner v ENERNe.

Vyplatí sa produkovať obsah

Nás zaujala prednáška riaditeľa logistiky spoločnosti Alza, Jana Kličku, na tému "Predajňa budúcnosti a spôsob ako si udržať spokojného zákazníka." Predajňa budúcniosti je zatiaľ len v Prahe, slovenského zákazníka zaujme aj služba Expres, pri ktorej si zákazník môže vybrať hodinu doručenia zásielky, aby bol na svojej adrese prítomný.

Podelíme sa s vami o niekoľko najzaujímavejších postrehov z prednášok. Viacerí prednášatelia sa zhodli na názore, že viac takzvaných mikroinfluencerov s počtom sledovateľov rádovo v desaťtisíckach  dokáže vygenerovať väčší dosah, než jeden makroinfluencer, ktorý má stovky tisíc sledovateľov, pretože mikroinfluencer dokáže osloviť svojich sledovateľov oveľa účinnejšie. Navyše masoví influenceri sú pomerne promiskuitní, takže sa nedajú priradiť ku konkrétnej značke.

Kľúčový je interaktívny obsah – značky musia používateľom umožniť interaktívnu komunikáciu a návštevník stránky značky na sociálnej sieti by mal mať pocit, že na niečom aktívne participuje a že na jeho názore záleží.

Do popredia vystupuje trend nazývaný social shopping. Firmy sa snažia, aby sa dalo nakupovať v prostredí socialnych sietí a nemuseli zo sociálnej siete odchádzať do e-shopu.

Po kliknití na prezentovanú položku sa dostanú na „landing page“, kde sú podrobnosti o produkte a priamy link do e-shopu, kde je možné konkrétny produkt kúpiť. Dôležitý pri sociálnej komunikácii je používateľmi generovaný obsah a seriálovosť, pretože komplexnejšia téma sa nedá komunikovať pomocou jedného príspevku.

Zobrazit Galériu

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články
eCommerce e-shop konferencia online web

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať