Technológia z počítačových hier môže úplne zmeniť nakrúcanie filmov

1

Americký webový televízny seriál Mandalorian z roku 2019 mal premiéru na novo spustenej službe Disney+ a patril k najhorúcejším hitom z mnohých dôvodov. Jeden z nich bol však pre publikum skutočne neviditeľný. Jeho tvorca Jon Favreau chcel, aby jeho séria vyvolávala dojem, že ide o skutočné kostýmy, scény, efekty. Pritom prakticky každá scéna, o ktorej ste si mysleli, že je stopercentne skutočná, bola vlastne virtuálna.

Toto riešenie si však nevyžadovalo zelené plátno ani postprodukciu, navyše herci, režiséri, fotografi a supervízori špeciálnych efektov ho mohli vidieť na vlastné oči. Video vysvetľuje, ako Lucasfilm vytvoril a natáčal všetky prostredia The Mandalorian.

Lucasfilm a Epic Games vytvorili Unreal Engine na zostavenie scén The Mandalorian. Púšte, mrazivé tundry, hangáre vesmírnych staníc, podzemné tunely v meste, väčšina vecí, ktoré vidíte na obrazovke, sa robila v reálnom čase pomocou rovnakého herného enginu, aký používa mnoho hier typu AAA.

Statické i animované scény sa premietali na obrie štúdiové LED obrazovky. V tejto scéne boli niektoré predmety, napr. Mandova kozmická loď, stoličky či skaly, vytvorené fyzicky, zvyšok bol virtuálny, vznikol tak holodeck 21. storočia na natáčanie. Štáb potom použil kameru na priame filmovanie hercov na scéne, teda nijaké zelené plátno ani postprodukcia. Kamera zachytáva všetko naraz: skutočných hercov, skutočné objekty aj virtuálne prostredie.

Kamera je, samozrejme, tak ako AR či VR okuliare synchronizovaná s premietaným prostredím. Takže keď sa kamera pohybuje alebo kameraman vymení objektív, prostredie mení perspektívu, aby sa zachovala ilúzia. Úroveň realizmu, ktorú takto získate, je úžasná nielen vďaka 3D prostrediu, osvetleniu a odrazom na skutočných povrchoch, čo by sa napokon mohlo pridať v postprodukcii, ale aj preto, že herci môžu byť skutočne na ktoromkoľvek mieste a vy vidíte, s čím interagujú.

Herci tak pracujú vo virtuálnej scéne, ktorú môžu vidieť, a nielen v prázdnom prostredí so zeleným plátnom, ako sa to robilo v Star Wars. Mandalorian úplne odstránil tento problém s novou technológiou „holodeck“. Takto môžete natáčať na akomkoľvek mieste bez toho, aby ste tam museli cestovať. Môžete dokonca zmraziť čas a nakrúcať scénu so západom slnka hoci 10 hodín. A aj počasie môžete mať, aké chcete. Favreau je presvedčený, že nová technológia použitá v The Mandalorian bude mať veľký vplyv na spôsob, ako sa vytvárajú filmy a televízne seriály.

Zdroj: tomsguide.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
web online internet technika virtual Gaming hry zabava

1 komentár

Vkutku keď toto chytia Číňania do rúk tak budú chŕliť nie 2k ale aj 50k filmov ročne reakcia na: Technológia z počítačových hier môže úplne zmeniť nakrúcanie filmov

11.3.2020 13:03
Už teraz kdo sleduje napr. len filmovú produkciu v Čine, vidí jaké balasty sa točia.
Už len predrať sa cez ten filmový plevel ( čítaj "oceán brakov" ) bude na plný úvezok 24/7. Uff.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať