Image
2.1.2020 2 Comments

Startup chce elektromotory integrovať priamo do kolies. Umožní to zmeniť sedenie či celú karosériu elektromobilov

Snahy o integrovanie elektromotorov priamo do kolies siahajú hlboko do minulosti, až k najstarším elektromobilom. V súčasnosti sa touto problematikou zaoberá izraelský startup REE. Elektromobily sú jednoduchšie stroje v porovnaní so spaľovacími automobilmi. REE skejtbordový dizajn elektrických vozidiel posúva ešte ďalej. Chce dať do kolies všetko – od motora a riadenia cez odpruženie, hnaciu sústavu, snímače, brzdy až po elektroniku.

Výsledkom je rovná plošina, na ktorej sú nainštalované batérie a potrebné sú aj oblúky kolies. Priestor medzi nápravami je však voľný a môže sa použiť na iné účely. To by umožnilo návrhárom vozidiel zmeniť usporiadanie sedadiel alebo nákladového priestoru automobilu a použiť nové tvary karosérie.

Pred niekoľkými týždňami na autosalóne v Tokiu startup predviedol technológiu vyvinutú v spolupráci s Hino Motors, dcérskou spoločnosťou automobilky Toyota. Modulárna koncepcia Hino FlatFormer umožňuje plug-and-play konfiguráciu karosérie na optimalizáciu vnútorného priestoru vozidla. Dostupný priestor sa dá využiť na umiestnenie väčšej batérie.

O motory v kolesách sa snaží aj spoločnosť National Electric Vehicle Sweden (NEVS), celoeurópsky nástupca spoločnosti Saab. Tá v júni získala firmu Protean Electric, popredného vývojára tejto technológie. Lightyear One, elektrické vozidlo poháňané solárnou energiou, vyvinuté bývalými zamestnancami Tesly, takisto používa motory v kolesách.

Zaujímavosťou architektúry motor v kolese je možnosť uplatnenia v rôznych typoch vozidiel – od malých robotických vozidiel až po veľké ťahače. Spoluzakladatelia REE Daniel Barel a Ahishay Sardes začali vlastne verziou SoftWheel zameranou na bicykle a invalidné vozíky. REE so sídlom v Tel Avive teraz zamestnáva 100 ľudí a vlastní 60 patentov. Podarilo sa mu už získať investície vo výške 2 miliárd šekelov, čo je v prepočte asi 580 miliónov USD.

Startup chce svoju technológiu aplikovať na priemyselné použitie. Má už partnerstvá s japonskými automobilkami Mitsubishi a Honda Musashi Seimitsu, ako aj s American Axle & Manufacturing a Linamar, druhým najväčším kanadským výrobcom automobilových súčiastok.

Zdroj: electrek.coelectrive.com.

Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie 1

Nový superkondenzátor umožní nabiť elektromobil iba za pár minút

24.02.2020 00:20

Superkondenzátory sa môžu nabíjať takmer okamžite a v prípade potreby môžu vydať obrovské množstvo energie. Keby dokázali udržať viac energie, mohli by odstrániť najväčšiu slabinu elektrických vozidie ...

Technológie

Nová elektromotorka Zero s maximálkou 200 km/h a dojazdom 260 km

21.02.2020 00:15

Výrobca Zero predstavil nový cestný elektrický motocykel SR/S s maximálnou rýchlosťou 200 km/h a dojazdom 260 km v základnej konfigurácii. Ide o prvý motocykel spoločnosti Zero s úplnou kapotážou – so ...

Technológie 5

Bojíte sa krátkeho dojazdu elektromobilu? Riešením môže byť prívesný vozík s náhradnou batériou

21.02.2020 00:05

Ak máte pred sebou dlhú cestu, na ktorú 320-kilometrový dojazd vášho elektromobilu nestačí, môžete k nemu pripojiť 60 kWh batériový príves na nabíjanie za jazdy, aby sa dojazd zdvojnásobil. Toto aspoň ...

2 Comments

  1. Mne sa koncept paci reakcia na: Startup chce elektromotory integrovať priamo do kolies. Umožní to zmeniť sedenie či celú karosériu elektromobilov
    7.1.2020 12:01
    Dobry koncept... Zvlast ak tie elektromotory nemaju velku hmotnost. Odpadne diferencial. 4 lahke elektromotory. Kazdy s vykonom tak 20-30kW. Maximalna rychlost staci 150km/h zrychlenie nemusi byt ako ma tesla. Uplne staci 10s 0 na 100km/h
    Reagovať
  2. použiteľné reakcia na: Startup chce elektromotory integrovať priamo do kolies. Umožní to zmeniť sedenie či celú karosériu elektromobilov
    3.1.2020 08:01
    akurát tak na nizkorychlostnych vozitkach. inak NEODPRUZENA hmota!
    Reagovať

Vyhľadávanie

Hackkosice_2020

Najnovšie videá