Robotická hračka mTiny pre deti s ovládačom, interaktívnym prostredím a programovacími kartičkami

0

Vynikajúca robotická hračka pre deti od 4 rokov a hneď na úvod zdôrazním jeden z kľúčových faktov: na ovládanie ani programovanie tohoto robota nepotrebujete počítač ani smartfón. Napriek tomu je robot pre deti atraktívnejší ako väčšina iných robotických hračiek, ktoré sa ovládajú pomocou aplikácie. Súčasťou balenia je aj ovládač pripomínajúci hrubšie pero s dvomi tlačidlami a miniatúrnym joystickom. Ovládačom sa dá nielen riadiť pohyb robota, ale ťuknutím na papierové karty sa dá robot aj jednoducho naprogramovať. V balení sú taktiež puzzle dlaždice pomocou ktorých vytvoríte pre robota interaktívne prostredie v ktorom sa bude pohybovať a plniť rôzne úlohy. 

Video názorne ukazuje možnosti tejto robotickej hračky

Tak ako pero rozpoznáva programovacie a špeciálne karty, aj robot má v spodnej časti otvor na snímač, pomocou ktorého vie zistiť na akej dlaždici sa práve nachádza 

Podľa toho aký je obrázok na štartovacej ploche sa robot správa ako psík, mačka, alebo kuriatko a podľa toho vyjadruje emócie, napríklad na dlaždiciach s jedlom. Ak sa dieťa hrá, že robot je psík, tak môže naň navliecť papierovú škrabošku s motívom psej tváre. Škrabošku robot neidentifikuje, to že sa má správať ako psík, zistí podľa toho aký obrázok je na dlaždici na začiatku dlaždice, na ktorú ho položíte. Potom sa robot teší, ak je na dlaždici, kde je obrázok mäsa s kosťou, avšak na dlaždici s kukuricou prejavuje minimum nadšenia. Na druhej strane dlaždíc súobrázky s tematikou mestských ulíc a križovatiek a dieťa sa môže hrať trebárs na to, že robot je sanitka, alebo policajné auto. Okrem okrúhlych farebných displejov v očiach má robot po stranách dva okrúhle prstence z farebných LED diód, pomocou ktorých taktiež vyjadruje stav a emócie.

Indikácia nabíjania robota a programovacieho pera

Programovacie karty obsahujú kartu pre začiatok a koniec „programovania“. Keď ťuknete na kartu koniec, robot začne naprogramované kroky vykonávať. Súprava obsahuje modré karty na programovanie pohybu rovno, alebo otočenia doprava, či doľava. Na žltých kartách sú počty opakovania nasledujúceho kroku a na fialových kartách sa nastavuje, čo sa zobrazí na okrúhlych displejoch vo vnútri očí. Postupným ťukaním na karty sa robot programuje. Ak má robot zopakovať pohyb priamo 3x, treba ťuknúť najprv na kartu so šípkou na vykonanie jedného kroku priamo a následne na žltú kartu so symbolom 3x, aby robot vedel, že nemá urobiť jeden krok, ale tri.

Samozrejme okamžite ma začalo zaujímať, podľa čoho programovacie pero zistí, na akú kartu bolo práve ťuknuté a taktiež, ako robot zistí, na akej dlaždici sa práve nachádza. V technických parametroch je uvedené, že robot aj pero využívajú optický snímač. Na kartičkách ale nebolo na prvý pohľad nič zvláštne. Pointu prezradila až makrofotografia kartičky, na ktorej je klaviatúra klavíra a podľa toho na ktorý kláves priložíte programovacie pero, taký tón robot zahrá.

Dlaždice a karty obsahujú totiž skrytý kód. Kto už vymieňal zásobníky s atramentom vo farebnej tlačiarni vie, že pri tlačení farebných obrázkov sa využíva farebná sústava CMYK, čiže tri farebné zložky Cyan, Magenta, Yellow doplnené o čiernu farbu. No a čierna farba na kartičkách sa používa za kódovanie informácií a povelov. Raster z čiernych bodiek nie je rovnomerný, ale tvorí rôzne usporiadané sústavy bodiek, ktoré sa opakujú na celej dlaždici, alebo karte, prípadne na niektorých kartách, ako napríklad na klavírovej klávesnici je na každej klávese iná sústava rozmiestnenia bodiek. Snímač v pere, alebo v robotovi tieto kódy sníma a interpretuje. Z toho pre používateľa vyplýva dôležitá vec. Treba chrániť obrázky na kartách pred poškodením. Preto je v balení aj fóliové puzdro na ich odkladanie.

Luboslav Lacko

Všetky autorove články

Pridať komentár