Nový PEUGEOT 208 / Slovenský lev s francúzskym šarmom

0

Nový PEUGEOT 208 je od uvedenia na trh k dispozícii s tromi druhmi motorov: elektrickým, benzínovým a dieselovým. Výber motora tak nediktuje výber karosérie. Prichádza s vylepšeným i-Cockpit displejom a celým radom asistentov riadenia z vyšších segmentov čo je v segmente B naozaj revolučné. To boli aj klúčové dôvody vďaka ktorým ziskal tento model vyrábaný na Slovensku ocenenie európske Auto roka 2020.

Základné prvky i-Cockpitu sú kompaktný volant, head-up displej a dotykový displej, ktorý združuje všetky ovládače komfortu (rádio, klimatizácia) a umožňuje riadenie všetkých zariadení vozidla: navigácia, pomoc pri riadení, telefón, multimédiá, parametre vozidla. Výsledkom je prekvapujúco čistá, moderná a technologická palubná doska.  Veľký 8'' dotykový displej je ako tablet, umiestnený v strede palubnej dosky a je vybavený kapacitnou technológiou pre lepšiu odozvu a praktickosť počas používania. Na centrálnej konzole sú umiestnené dotykové chrómové tlačidlá.

• Nová generácia má výrazný štýl exteriéru, ktorý je dostatočne dominantný, že ho netreba zdôrazňovať chrómovými detailmi. Je dlhší, širší a nižší ako aktuálna verzia 208-čky, evokuje športového ducha s priamymi a čistými líniami. Predná časť dokonale evokuje svoj vizuálny podpis s full LED svetlometmi a s tromi pazúrmi. Predný nárazník tvorí jedna línia a v strede má umiestnenú mriežku chladiča. 

• Znak dynamiky je malé zadné okno s veľkým sklonom a dokonale v línii s oblúkom zadného kolesa. Línie sú presné, tvary plynulé. Zadný difúzor je k dispozícii v čiernej lakovanej povrchovej úprave a v závislosti od motora môže byť zlepšený chrómovými koncovkami výfuku. K technologickým inováciám nezvyčajným v tejto triede patrí automatická detekcia polohy kľúčov vzhľadom na vozidlo. Vďaka tomu sa auto samo bezdotykovo odomkne pri príchode a zase zamkne pri odchode vo vzdialenosti asi 2-3 metrov od auta. 

• Materiály sú príjemné na dotyk, prechody plynulé, dotykové alebo fyzické ovládače sú rozumne rozmiestnené. Od výbavovej úrovne Active je palubná doska mäkčená a v jej strede je dekoratívny prvok "karbónového" typu.  Predné sedadlá poskytujú výborný komfort. Okrem úložných priestorov v dverách a v skrinke pred spolujazdcom, sú naviac k dispozícii 3 zóny v strede vozidla. Súčasťou stredovej konzoly je zatvárací priestor na bezdrôtové indukčné nabíjanie smartfónu.    

• Kompaktný volant je zdedený z modelov vyšších segmentov. Ovládanie prevodovky EAT8 Shift and Park by wire je intuitívne a ergonomické. Páčky na volante umožňujú manuálne radenie rýchlostných stupňov a pritom sa nestratí funkcia automatickej prevodovky.  Kompaktný volant uľahčuje ovládanie pričom ramená nemusia byť tak naširoko, rozsah pohybov je znížený a zvyšuje sa tým rýchlosť a agilnosť vodiča, pričom jeho poloha pri riadení je uvoľnenejšia. Sučasne je navrhnutý tak, aby sa vodičov výhľad ešte rozšíril a získalo sa viac priestoru pre nohy vodiča.

•  Drive Assist ponúka asistenčné systémy riadenia na poloautonómnu jazdu, ktorá v tomto segmente patrí medzi najlepšie. Jeden z nich adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go s nastaviteľnou žiadanou hodnotou vzdialenosti medzi vozidlami. Pri sledovaní trasy sa vozidlo automaticky reštartuje, ak bolo zastavenie kratšie ako 3 sekundy. V opačnom prípade sa funkcia reštartuje jednoduchým stlačením pedála akcelerátora alebo tlačidlom na konci páčky pod volantom. Funkcia je dostupná od 0 km/h. 

• Medzi ďalšie asistenčné systémy patria udržanie pozície v jazdnom pruhu, automatické núdzové brzdenie, ktoré deteguje chodcov a cyklistov počas dňa aj v noci (od 5 km/h do 140 km/h) a upozorní na riziko kolízie, alebo aktívne upozornenie na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu, upozornenie na zníženú pozornosť vodiča na dlhých trasách prostredníctvom analýzy mikropohybov volantu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, čítanie značiek s odporúčanou maximálnou rýchlosťou, rozšírené rozpoznávanie značiek (stop, zákaz vjazdu) alebo aktívny systém sledovania mŕtveho uhla s korekciou trajektórie. 

• Asistenčný parkovací systém s novou funkciou Flankguard (s automatickou prevodovkou EAT8) automaticky ovláda riadenie, zrýchlenie a brzdenie pre vjazd a výjazd z parkovacieho miesta. Platí to pri parkovaní do radu aj kolmo na parkovacie miesto. Vodič nemusí ovládať volant ani pedále, asistenčný systém si vyhľadá vhodné parkovacie miesto a zaparkuje. Samozrejme, to isté platí aj pre manévrovanie pri vychádzaní z parkovacieho miesta. Pri parkovaní poskytujú kamery pseudo vtáčí pohľad, kamery asi nie sú po všetkých stranách, ale iba vzadu, takže po odparkovaní a následne pri vychádzaní z parkovacieho miesta chýba informácia o teréne po stranách a vpredu pred autom. 

TECHNICKÉ PARAMETRE:

›  Model: Nový Peugeot 208 GT Line 
› 1.2 PureTech 100k EAT8 
›  Palivo: Benzín 
›   Výkon: 74 kW / 100 k 
›  Prevodovka: automatická 8-st. 
›  Maximálna rýchlosť (km/h) 188 
›  Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,8 
›  1.000 m s pevným štartom (s) 32,3 
›  Kombinovaná spotreba (l/100km) 5,9 (WLTP)
›  Emisie CO2 (g/km) 134 (WLTP)
›  Objem palivovej nádrže (litre) 44

›  Cena: 19 190 €

Martin Drobný

Všetky autorove články
Peugeot

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať