Image
31.10.2019 0 Comments

Mastercard: Mobilné platby sú návykové, až 59% užívateľov nimi platí všade, kde sa dá

Takmer 60% bežných užívateľov mobilných platieb ich využíva kedykoľvek a kdekoľvek je to možné. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Mastercard. Cenia si pritom najmä, že takéto platby sú praktické a vždy „po ruke“, jednoducho sa používajú a až 40% opýtaných oceňuje ich rýchlosť a úsporu času. Aj naďalej sa u nás tešia obľube aj platby platobnými kartami – až 85% ľudí chce bezhotovostne platiť každú položku nad 10 EUR.

Viac ako tretina Slovákov používajúcich na platby svoj mobilný telefón (36%) takto platí najmä vtedy, keď vyrazia von bez peňaženky, len s mobilným telefónom. V pohodlí domova, najmä na nákupy a platby na internete, využíva platby mobilom 23% fanúšikov mobilných platieb. A až 8% používateľov mobilných platieb platí mobilom vtedy, keď si chcú byť istí, že platba skutočne prebehne a chcú sa cítiť bezpečnejšie než pri platbe kartou alebo hotovosťou.

Najrozšírenejšou platobnou aplikáciou u nás je Google Pay a podľa prieskumu ju používa 66% užívateľov. Druhou najrozšírenejšou aplikáciou je Apple Pay, ktorú využíva až 25% užívateľov. Aj keď je ich menej, sú v platení mobilom oveľa aktívnejší než užívatelia ostatných aplikácií. Až 16% respondentov prieskumu na Slovensku zvažovalo zmenu banky, pretože tá ich mobilné platby neumožňuje, pričom 6% klientov bánk tak skutočne urobilo.

„Rozvoj digitálnych platieb prostredníctvom smart zariadení v kamenných obchodoch a prevádzkach patrí medzi hlavné priority Mastercard pre rok 2020. Aj napriek rýchlo rastúcej popularite má táto oblasť stále veľký potenciál a to nielen pri platbách prostredníctvom mobilných telefónov, ale aj pri nositeľnej elektronike a ďalších doplnkoch, kam patria náramky či prstene. Ďalšou veľkou výzvou je vzdelávanie trhu, pretože z prieskumu Mastercard vyplýva aj to, že ľudia mobilné platby často nevyužívajú kvôli nízkej informovanosti o výhodách a bezpečnosti tohto spôsobu platenia,“ povedal Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

Mobilný telefón pri sebe väčšinou nosí až 89% ľudí u nás a až 78% neodchádza z domu bez platobnej karty. Bez svojich kľúčov nikam nejde až 72% opýtaných, no hotovosť si pri odchode z domu kontroluje iba 70%. Medzi najčastejšie uvádzané motivácie pre používanie mobilných platieb patrí kvalitnejší mobilný telefón, ktorý by naštartoval k platbám 20% respondentov, lepšia informovanosť o tom, kto má prístup k dátam z platobnej karty v telefóne (14%) a lepšie internetové pripojenie (9%).

Niektorým ľuďom v používaní mobilných platieb bránia podľa prieskumu spoločnosti Mastercard stále najmä psychologické prekážky. Pätina respondentov ako hlavný dôvod toho, prečo mobilom neplatí, uvádza, že mobilné platby nevedia používať, 21% sa obáva, že spraví chybu a 12% sa nepovažuje za dostatočne technologicky zdatných. „Práve preto je našou ďalšou veľkou výzvou vzdelávanie, pretože z dát prieskumu vyplýva, že ľudia mobilné platby nevyužívajú z veľkej časti práve kvôli nízkej informovanosti,“ dodáva M. Čarný.

Autor: Bison & Rose

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Samsung spúšťa predaj skladacieho smartfónu Galaxy Z Flip na slovenskom trhu

21.02.2020 14:27

Spoločnosť Samsung spúšťa od dnes 21. februára 2020 predaj najnovšieho skladacieho smartfónu Galaxy Z Flip na slovenskom trhu. Samsung Galaxy Z Flip je k dispozícii v dvoch farebných verziách (čiernej ...

Tlačové správy

Začať šetriť peniaze a planétu môžeme aj maličkosťami

21.02.2020 14:25

Menej jazdiť autom, obmedziť spotrebu energie a vody, minimalizovať používanie plastov a papiera. To je len niekoľko spôsobov, ako možno ušetriť nielen svoje financie ale aj životné prostredie. 365.ba ...

Tlačové správy

LENOVO DOSAHUJE V TREŤOM KVARTÁLI REKORDNÚ HODNOTU V RÁMCI VÝKONU SO VŠETKÝMI TRŽBAMI A ZISKOM PRED ZDANENÍM

21.02.2020 14:15

Skupina Lenovo oznámila, že tržby Skupiny v treťom štvrťroku dosiahli rekordnú výšku 14,1 miliárd dolárov, čo znamená desiaty po sebe idúci medziročný rast. Príjem pred zdanením vzrástol o 11% v porov ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

itSMF 2020

Najnovšie videá