Edison si trúfa byť lepší ako Gmail. Má to však háčik

0

Spoločnosť Edison zo San José už roky pracuje na e-mailových aplikáciách. Zakaždým však naráža na rovnakú prekážku. Otvorené štandardy, ktoré už desaťročia robia z e-mailu jedinečný a cenný komunikačný nástroj, prinášajú aj problémy s ochranou súkromia a náporom nežiaducich e-mailov, ktoré by ste radšej nedostávali. Edison verí, že dokáže vytvoriť e-mail, ktorý rešpektuje súkromie, dáva používateľom kontrolu nad doručenou poštou a ktorého podpora nevyžaduje veľa hodín práce. Chce to však viac ako len novú aplikáciu.

Edison vytvoril úplne novú e-mailovú službu OnMail pričom každý, kto sa zaregistruje, dostane novú e-mailovú adresu končiacu sa na @onmail.com. Nová služba ponúka v prvom rade lepší systém na rozhodovanie o tom, kto vám môže poslať e-mail, a jednoduchší systém triedenia a archivovania správ. OnMail urobil niekoľko šikovných ťahov v oblasti doručenej pošty. Ak dostanete prvýkrát e-mail z novej adresy, meno odosielateľa sa zobrazí v hornej časti inboxu. Môžete e-mail prijať a nabudúce sa správy z tejto adresy začlenia do vášho zoznamu správ. Alebo môžete e-mail zablokovať a vtedy už nikdy neuvidíte toho odosielateľa. Je to jednoduchý postup, ako sa zbaviť nežiaducej pošty.

V službe OnMail môžete stále vidieť všetky svoje správy za sebou, ale takisto môžete nechať algoritmy spoločnosti Edison roztriediť doručené potvrdenia, príjmové doklady a informačné letáky do svojich vlastných priečinkov. Startup okrem toho odstránil štandardný limit 25 MB pre prílohy vytvorením neviditeľnej služby zdieľania súborov, zabudovanej vnútri systému OnMail. Zjednodušilo sa aj vyhľadávanie a rozhranie. OnMail sa podobá skôr na Facebook Messenger ako na Gmail. Zmizla väčšina tlačidiel na formátovanie e-mailu, keď správu dopíšete, jednoducho kliknete na tlačidlo Done (Hotovo) a je odoslaná. Ide teda o sparťanskú, jednoduchú a rýchlu aplikáciu.

Edison cieli najmä na tých, ktorí venujú veľa času doručenej pošte. Navyše na rozdiel od podobne zameraných aplikácií ako Superhuman, za ktoré musíte zaplatiť niekedy aj 30 dolárov mesačne, je OnMail zadarmo. Edison však môže mať prácu sťaženú tým, že musí ľudí presvedčiť, aby prešli na úplne novú e-mailovú adresu. Presnejšie povedané, musí ich odtrhnúť od Gmailu, ktorý absolútne dominuje na trhu. Používajú ho viac ako 2 miliardy ľudí v porovnaní so 400 miliónmi používateľov Outlooku a 200 miliónmi v prípade Yahoo Mail.

Pritom e-mailové adresy mnohých dlhoročných používateľov sú úložiskami starých konverzácií, plánov, udalostí kalendára a zoznamov kontaktov, čo nie je bezvýznamný aspekt bez ohľadu na to, aká príjemná môže byť nová alternatíva. Edison si uvedomuje náročnosť úlohy, no najprv musí OnMail uviesť do prevádzky a dosiahnuť, aby ho ostatní poskytovatelia považovali za platného odosielateľa – ak sa totiž správy z tejto služby dostanú všade do spamu, znamená to prehru. Startup teda buduje skupinu betatesterov a dúfa, že služba sa počas leta spustí pre verejnosť. Medzitým testuje a snaží sa prispôsobiť svoju novú službu e-mailovej infraštruktúre starej už niekoľko desaťročí.

Zdroj: protocol.com.

Redakcia

Všetky autorove články
Gmail web internet online aplikácia app pocitac notebook

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať