Image
22.2.2018 0 Comments

Rozdiely medzi Windows 10 pre procesory ARM a procesory x86

Microsoft zverejnil stručný dokument, kde zhrnul rozdiely medzi Windows 10 pre procesory ARM a Windows 10 pre procesory x86.

Mnohé z rozdielov sú predvídateľné. Windows 10 pre ARM môže natívne pracovať s 32-bitovými aj 64-bitovými aplikáciami ARM. Preto vyžaduje 64-bitové ovládače ARM, 32-bitové ani 64-bitové ovládače x86 na ňom nebudú fungovať.

Podobne aplikácie, ktoré používajú rozšírenia shell, ako napríklad Dropbox, ktorý zobrazuje ikony v oknách Prieskumníka, musia byť prekompilované ako 64-bitové ARM aplikácie.

Dokument potvrdzuje, že emulácia x86 funguje iba pre 32-bitové aplikácie. Emulátor je derivát produktu Connectix Virtual PC, emulátora x86-on-PowerPC, ktorý Microsoft získal od spoločnosti Connectix v roku 2003. Virtual PC zvládal iba 32-bitové aplikácie (pretože v tom čase boli 64-bitové aplikácie x86 v plienkach), a hoci softvér sa v priebehu rokov aktualizoval, toto základné obmedzenie sa zachovalo.

Ďalej Windows na ARM nebude zahŕňať virtualizáciu Hyper-V. Aj keď hardvér ARM obsahuje možnosti hardvérovej virtualizácie  a aj keď Microsoft začína používať virtualizáciu na poskytovanie určitých bezpečnostných funkcií, spoločnosť neportovala svoj softvér Hyper-V na prácu s procesormi ARM. Pre rastúci záujem o spúšťanie ARM na serveroch (čo je scenár, pri ktorom je virtualizácia určite nevyhnutná) možno predpokladať, že v budúcnosti sa toto obmedzenie odstráni, ale prinajmenšom v začiatkoch podpora virtualizácie chýba.

Ďalšia funkčná medzera je v oblasti OpenGL. Staršie hry a grafické aplikácie nemusia fungovať. Systém Windows má vstavanú podporu iba pre OpenGL 1.1. Podporu pre novšiu verziu OpenGL neposkytuje samotný systém Windows, ale grafické ovládače od spoločností Intel, nVidia a AMD. GPU Qualcomm podporované v operačnom systéme Windows pre ARM, naopak, neobsahuje podporu OpenGL. 3D softvér vrátane hier musí používať Direct3D 9, 10, 11 alebo 12.

Nevedno, či je tento nedostatok krátkodobým odrazom nezrelosti ovládačov displeja na platforme, alebo ide o dlhodobé úmyselné rozhodnutie Microsoftu. Hardvér Qualcommu podporuje OpenGL a Qualcomm tiež vytvoril ovládače OpenGL pre Android, takže by nemal byť nijaký zásadný problém s podporou API pre 3D grafiku na systéme Windows pre ARM. Je však možné, že to Microsoft neche a Windows pre ARM teda zostane striktne platforma DirectX.

Zdroj: arstechnica.comthurrott.com.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Dragonfly – vážka vzdorujúca gravitácii

01.10.2019 12:29

HP Elite Dragonfly spája štýl, výkon a produktivitu. Najľahší kompaktný firemný konvertibilný počítač na svete zvláda pracovný deň ako pierko. Sloboda pohybu a mobilita, to je heslo súčasnosti a pri ...

Technológie

Inovuj Košice a vyhraj so svojím nápadom cestu do Paríža

30.09.2019 13:35

Špeciálny projekt Držíš v hlave kreatívny nápad, ktorý by vylepšil Slovensko? Vieš si predstaviť svoju inováciu vo veľkom prevedení? Napríklad aj vďaka podpore investora, ktorého môžeš získať v Paríž ...

Technológie

Svetoznámy futurista Chris Riddell otvorí v Košiciach druhý ročník inovačného veľtrhu a konferencie SlovakiaTech 2019

23.09.2019 11:00

Špeciálny projekt Už o mesiac sa v Košiciach zíde svetová i domáca špička inovátorov a odborníkov na nové technológie a trendy. Vyše stovka spíkrov počas troch dní na troch pódiách privíta priaznivco ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

PC forum button

Najnovšie videá